mert a ruha nem csak divat...

Mindent kibíró ruhák

500 nap

2015. november 17. - Gyökösi Attila

Tavaly nyáron volt egy posztunk az akkoriban használatba vett Blaklader 1959 nadrágról. Ez a Cordura-denim kevert szálas modell ugyan hivatalosan szintén munkásnadrág, azonban a gyártó is ajánlja az utcai, vagy épp extrém sport használatot, és én is utcai nadrágként kezdtem hordani. Ez persze az én esetemben azt jelenti, hogy a nadrágban nyugodtan letérdelek, leülök a földre, használom kifejezetten piszkos környezetben is. Egyáltalán nincs vigyázva rá, mindösszesen a kimoshatatlan szennyeződésektől, (festék, motorolaj, kátrány) próbálom védeni. Az elmúlt másfél évben gyakorlatilag folyamatosan ezt a nadrágot hordtam. Nyáron a legmelegebb időben is, mert mint írtam, némi kényelmetlenségnél nekem sokkal többet jelent a biztonság és a védelem, amit mondjuk motoron, vagy épp az erdőben egy ilyen nadrág nyújt. 

nad6.png

Mostanában döbbentem rá, hogy bizony rövidesen 500 napja hordom ezt a nadrágot. Persze a használat módja azt is magával hozta, hogy ez a nadrág két-három hetente mosásra került. Tehát az elmúlt 500 nap alatt minimum 25-30 mosáson is átesett. Nézzük, mi maradt belőle:

Az első képen az újkori állapot látszik (ez a kép a korábbi posztból való), a másodikon a mostani:

nad0.jpg

nad2.png

Persze a két kép más fényképezővel, és más körülmények között készült, tehát a színváltozás, a nadrág színének kopása nem igazán látható. DE azért az látszik, hogy a nadrág inkább előnyére változott, a 'jólfésült' kék szín kellemes kopott-használt, 'sokattlátott' kékre változott. Ez a további képeken is látható:

Leginkább a gyűrődések látványosak, én sokat vezetek, vélhetően folyamatosan ugyanoda esnek a hajtások/gyűrődések, ahogy leül az ember. Normál fénynél messze nem ennyire csíkos a nadrág, valahogy a fotólámpa fénye hozta ezeket ennyire ki. Az is valószínű, hogy az anyag azért az igénybe vett helyeken valamennyit nyúlt a majd másfél éves intenzív használat alatt. 

nad1.png

A zsebek tökéletesek, pedig voltak használva folyamatosan:

nad5.png

A térd szinte alig kopott. Térdvédőt persze nem használtam benne.

nad7.png

És akkor a masszívságról. Az 500 napos használat egyetlen varrás, cipzár, patent kopását, vagy hibáját sem okozta. Egészen megdöbbentő, mert azért ez a nadrág tényleg kapott rendesen, ahogy mondani szokás. Minden zsebe használva volt, külön állandó helye volt a tárcámnak, a telefonnak, a szemüvegnek és a kocsikulcsnak. És persze koptatta a zsebeket aprópénz, pendrájv, mindenféle apró csavarok, meg miegymás is. Különösen a varrások szembetűnőek. A gyártó az ilyen háromszoros varrású modelljeinek varrásaira élettartam-garanciát vállal. Most már értem, miért is meri ezt megtenni. Az összes bélés, a zsebek belső oldala, a combzsebek belső felülete is tökéletes még.

Az eltelt idő alatt a zsebes nadrágok szerelmese lettem. Az, hogy gyakorlatilag táska nélkül el lehet indulni a városba úgy, hogy semmi nincs az esetleg levételre kerülő kabát vagy felső zsebeiben, az megfizethetetlen. Soha semmit nem felejtünk ott sehol, érezzük hogy minden nálunk van. Egy csoda, na. A masszívan záródó zsebekből egy zsebtolvaj sem varázsol ki semmit a buszon.

Szóval, bár a hitelességhez nyilván kéne valami fanyalgás vagy hiba is, de itt egyszerűen nincs ilyen. Hogy mégis írjak valamit egy dolgot tudtam találni, ez pedig a bal lábszár combzsebének cipzárhúzója. Ez elfáradt, de a cipzár tökéletesen működik most is. Ez a nadrág abszolút beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Egyelőre még nem dőlt el, hordom-e tovább utcára (hiszen a havas-latyakos telet igazán jól átszolgálná) vagy inkább innentől használjam valóban munkás nadrágnak, és  válasszak helyette egy új modellt, mondjuk a 1960 sorozatból egyet. Ez még a jövő zenéje, de ha váltok, akkor újra indul egy 500 napos próba...

nad3.png

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkibir.blog.hu/api/trackback/id/tr48087202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros Laci 2015.11.18. 16:24:29

Ott a megfejtés, ez egy svéd ruhadarab :-)

Régebbi aluljárókban, ahol még nem volt külön babakocsi-rámpa, utólag készítették el.

ROZSDAMENTES ACÉLBÓL, hogy kibírjon kétszáz évet.

Borzasztó Károly 2015.11.18. 17:50:57

sokkal érdekesebb lett volna a poszt, ha arról szól, hogy nem mostad ki 500 nap alatt egyszer sem a nadrágot
egyébként nem lenne túlzás:
youtu.be/KjXhe2qVKgE

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2015.11.18. 17:56:40

@Borzasztó Károly: teljesen igazad van, nekem is eszembe jutott. Majd ha a cipőmről írok, elsütöm, hogy 600 napig nem volt kipucolva. Ez még igaz is lesz... :)

Dacia Dubstep 2015.11.18. 19:42:54

nekem van egy 501-esem. 93-ban vettem.

Dr_utcai_arcos 2015.11.18. 19:54:14

@Borzasztó Károly: b+...én is pont azt hittem, hogy ez lesz :DD!

PiszkosFreddy 2015.11.18. 20:09:16

Én az Auchanban, Tescoban veszek - ha akciós - farmergátyóút, max. 2-3 ezer forintért.
Made in Bangladesh.
Kb. 2-3 évig bírja is,tehát ez azt jelenti,hogy egy év farmernadrág viselés nekem 1 ezer forintba kerül (napi 2,70 .-HUF).
Én azért szeretem őket,mert amellett,hogy jó a kinézetük,és dögösre kopnak, hangsúlyosabban kiemeli a szerszámomat,nagyobbnak látszik a himbilimbim benne.
Hetente több hölgy bekéredszkedik a nadrágomba,mert nem tudnak parancsolni a kíváncsiságuknak,amit a 2-3 ezer forintos gatyó kivált belőlük.

Moin Moin 2015.11.18. 21:38:37

Ez semmi! Egy tiroli ismerősöm rendszeresen viselte valamelyik őse bőrnadrágját: azon elöl (az eredeti, első tulajdonos neve után) a varrás éveként 1865 szerepelt...

fjumer 2016.03.15. 09:34:29

tesztelgetem . komoly súlya van , mondjuk nekem is :) kell hozzá egy erős öv . a gumis hevederöv tökéletes lett hozzá. kényelmes. erős , tökéletes illeszkedik . nem szoros, nem bő ,nem lötyög . ergó..jó a szabása ( persze nem sztreccs :) !! kutyázásra és túrázásra használva , gyakorlatilag nem gond sem az időjárás ,sem a tüskés bozót, sem a kutya-karom :) mivel tök jól néz ki ....szerintem . így nem gáz simán csak utcán hordani . boltba járni , vagy elmenni benne vacsizni . Levis , Wrangler tökéletes , de ez egy másik kategória :) ( összehasonlítva : wrangler texas stretch , levis 511 ). ui : ""ebben a modellben is van mód térdvédő elhelyezésére, azonban ez a nadrágszár belső oldaláról helyezendő be, tehát ha nem használjuk, akkor kívülről nem látszik a térdvédő számára kialakított zseb. "" ................. MÁR nincs benne a zseb !
süti beállítások módosítása